stellamenzies

Alla inlägg under augusti 2014

Av Stella Menzies - 30 augusti 2014 18:01

Varit på stan idag med en vän. Pratat, fikat och "shoppat" Haha älskart skalet.

Av Stella Menzies - 28 augusti 2014 17:41

Hade tänkt att börja med en 5 bästa sakerna i ungefär en månad framöver. Skriver några nu och tidsintäller dom så kommer dom ibland och sedan får vi se om det blir hiss eller diss.

Vi börjar med 5 bästa sakerna med hösten för att den börjar saktliga smyga på..


      Teve kvällar absolut. Regnet ute och mysa under en filt.


   Höstjackor. Alla dessa dunjackor. Love it  


   All färg! rött, oranget och gult   


   Lövbilder. Tar kort på allt! kompisar i löv, djur i löv och snälla kan någon ta en bild på mig med löv! haha.


   Premiärer! Tv serier, filmer och onedirection parfymer  

Av Stella Menzies - 27 augusti 2014 19:39

Något vi behöver mer av. Stå upp för oss själva, inte låta andra trycka ner oss. Du är helt perfekt som du är. Det är inte andras åsikter som spelar någon roll alls. Det är du du du som bestämmer hur bra du är. Vill bara säga att ni är bäst! Bloggläsare, andra som kikar in och läser dethär inlägget. Våga leva. Våga vara er själva och bjud på er. Man har bara ett liv. Det ska inte slösas bort på att man inte känner sig värd nog. För det är du. Du är helt perfekt just the way you are. Har haft en jätte bra 'föreläsnings dag" idag! Challenge day. Det var tufft. Det var fett kul. Och man lärde känna sig själv. Man tänkte som bara den och man kanske la en och annan tår. Men ut därifrån klockan 15:15 gick alla elever ut med huvudet högt för wow. Power.

Tecknet för respekt

Av Stella Menzies - 23 augusti 2014 11:29

Har hunnit glömma under sommaren att helger inte bara är att ta det lugnt eftersom att jag tänker på skolan nu 24/7. Allt som ska göras osv. Sommaren är nu officiellt slut. Bläää. Förut var det mest nej usch inte höst varför gillar alla hösten? Nu blir det mer att man måste tänka att hösten är mysig för att den kommer komma. Sommaren är inte för evigt. Borde flytta till USA eller nåt haha.

Av Stella Menzies - 21 augusti 2014 18:37

Nu är det igång igen! På ny skola och allt. 2 år kvar i grundskolan och nu ska jag ta en bra chans dom här 2 åren nu när jag har bra lärare och hela paketet. Förhoppningsvist.

Börjar bli lite småförkyld:(

Av Stella Menzies - 19 augusti 2014 09:40

Igår var det ju måndag och ridning igen! Vi hade hoppning och jag fick Chino Bell igen. I början var han seg punkt. Han "parkerade" flera gånger och vägrade att gå framåt. Hopplös haha. Nej det var inte så jätte kul. Men sedan när vi väl skulle hoppa blev det fart på honom. Det var verkligen jäääätte kul! Det märks att han gillar att hoppa när man väl kommer igång. Men något jag måste träna på är att stå i lättsits längre. Det blir lätt att jag sätter mig ner för snabbt men det är något jag lärt mig fel så det får jag öva på! Förästen så har jag en film på lite av hoppningen men den är verkligen huuuuuur suddig som helst och då menar jag verkligen det. Men jag kan lägga ut den ändå. Man ser ju trotsallt fortfarande kontrasten haha:)

Av Stella Menzies - 15 augusti 2014 21:59

Vi åkte till Arlanda onsdagen den 30. Sedan tog vi ett plan till Shiphol i Amsterdam för att mellanlanda. Och sedan ett plan till Edinburgh flygplats. När vi kom fram var det kväll och jag var jätte trött efter att ha rest en hel dag. Vi bodde hos våran faster och kusiner ungefär en timme utanför Edinburgh de första 4 dagarna. Där gick vi på stan, träffade vänner och supersöta barn! Sedan åkte vi också till St Andrews och där ligger en utav de äldsta golfbanorna i världen. Rätt coolt även fast jag inte är jätte intresserad haha. Där spelade vi någon slags minigolf vilket gick sådär för min del. Förutom golfbanan har dom världens mysigaste och långa strand. Det blåste jätte mycket men det var härligt ändå!

Efter 4 dagar åkte vi vidare till våran farfar i Edinburgh. Då kom också Emilie och Viggo från Sverige. I Edinburgh gick vi mest runt och kollade, gick på museum och shoppade. Fick med mig en del hem. Vi klättrade även upp på ett berg som heter Arthur Z:t nånting. Jobbigt efter all skräpmat man ätit under alla dagar. Hahahah. Det är faktiskt äckligt mycket onyttigt jag ätit. Men det hör väl till antar jag. I slutet av semestern gick vi på en sak som heter Tattoo. Det är som en festival där många av världens länder samlas och visar upp sig. Mycket säckpipor osv.. Det var bra och mysigt att gå en kväll sådär. Jag är ju en sån som älskar att hitta på saker på kvällen. Stämningen är ju som mest mysigast då!:) Men vi hade inte bara kul utan en dag fick vi spendera i ett krematorium och gå på begravning. Rest in peace <3

Bortsätt från det hade jag världens trevligaste semester. Det blir alltid så speciellt att träffa släkten där nu vid varje tillfälle eftersom att det blir mer sällan nu. Det är inte förän man ska därifrån som man inser hur mycket man faktiskt saknar dom. Men men... Bara att blicka framåt och nu ska jag börja prestera i skolan igen!

Av Stella Menzies - 12 augusti 2014 23:55

Igår red jag för första gången efter sommaren. Har inte ridit på hela sommaren så trodde typ att jag hade glömt allt men nej det gick bra haha. Jag fick Chino Bell och han har jag aldrig ridit förut men jag har alltid velat testa honom så det var kul! Världens sötaste men en aning jobbig att rida. Han är helst lite långsam och lite svår i galoppen men när han väl kommer igång så är han bara för härlig! Syns att jag snart är för stor för B ponny men en liten stund till går det.

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards