stellamenzies

Alla inlägg under november 2014

Av Stella Menzies - 30 november 2014 21:52

Man kan ju undra! Har inte haft så mycket blogglust men jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite. Min lillebror har fyllt år, Kollade på film i fredags med en friendo, var på konfa träff idag och på fredag sååå åker vi till Stockholm, Globen och onedirection!! Whooooooo. Så denna vecka måste ju bara bli perfa nu! Eller?

Av Stella Menzies - 21 november 2014 16:00

Eftersom att jag inte skrivit ett ridinlägg på åratal så svarar jag på några hästfrågor istället!

 

När började du rida?  När jag var 10 år.

Vad hette den första hästen på ridskolan du red? Om man inte räknar ponnyridning - No more tears (Molle)

Vem rider du nu? Oftast Bumling eller Ruben.

Har du tävlat? Ja på småtävlingar.

Har du hjälm och väst när du rider? Yes!

Tävlat lokalt? Nej

Tävlat Pay&Jump ? Kanske man kan säga.

Har du ridstövlar eller ridskor? Ridskor och Chaps fast på vintern har jag ridstövlar.

Falsterbo horseshow / Malmö city horseshow? Har inte varit på någon så vet inte. Men Falsterbo låter coolt!

Hur ofta är du i stallet? En gång i veckan bara.

Hur gammal är den/de hästarna du rider? Jag rider ju många olika eftersom att jag rider på ridsola så jag håller inte koll på sånt. Men både Bumling och Ruben är rätt unga.

Har du ramlat av? Ja, flera gånger. 100 gånger så är man väll en bra ryttare? haha.

Har du hoppat? Jaaa

Har du hoppat naturhinder? Jaaa

Tävlat i hoppning? Småtävling

Tävlat i dressyr? Småtävling

Tävlat i galopp? En gång på en ridlektion (oavsiktligt)

Tävlat i fälttävlan? Nej

Kan du ett dressyrprogram? LC har jag för mig det var..

Har du hoppat en oxer? Ja

Har du provat på voltige? Aaa

Har du provat Gymkhana? Vet faktiskt inte vad det är. Har alltid trott att det var desamma som voltige? Tills nu då.

Varit på Strömsholm? Ja flera gånger!

Varit på Flyinge? Nej.

Ridit en storhäst? Ja några gånger.

Ridit en shettis? Jaa så mysigt.

Träffat någon känd ryttare? Nej faktsikt inte.

Matat en häst? Ofcourse

Har du mockat? Den som inte blivit tvingad nån gång lever paradiset.

Har du tagit in eller ut hästar? Ja på båda.

 

Av Stella Menzies - 18 november 2014 18:15

Att få ha personer som verkligen finns där och gör en glad är sjukt viktigare nu än någonsin! Har aldrig riktigt sett det på det sättet förut och eftersom att jag redan hyllat 2 personer förra veckan, varför inte fortsätta?


Som dom flesta redan vet tycker jag om att skriva om gemförelser hur det var förut och hur det är nu i tonåren. Förut tog jag det mer förgivet att jag hade personer omkring mig som verkligen fanns där för ja, det var ju så det var bara. Det är faktiskt inte förrän nu sorgligt nog jag börjat inse hur bra jag faktiskt har det! Jag har en familj, släkt och vänner som jag kan umgås och prata med. Vissa har inga, Eller kanske bara några stycken. När man får träffa och höra om personer som inte har allt det som är en självklarhet för mig. Det är då man börjar tänka. Jo men domdär byxorna jag så gärna ville ha kanske inte är så viktiga ändå....


Det finns så många i min omgivning som verkligen vill mitt bästa och hjälper mig i alla lägen. Dom vill verkligen se mig lyckas! Men det jag tänkt på mest är också hur många som får mig glad. Jag vet inte om jag skrattat så mycket i skolan som jag gör nu som jag gjort hela resten av skolgången. Inte minst av min underbara kompis Carisma och min nya klass som jag verkligen trivs i. Nya vänner och bekanta har också gjort att jag känt mig så glad, och verkligen ha något att gå upp för på morgonen (även fast det inte kan verka så ibland, Så morgontrött som jag är..)  


Min familj - Mamma pappa, bonusförädrar, bror, bonussyskon är dom som alltid är där. Dom jag startar och slutar dagen med. Sjukt viktiga och vill verkligen tacka er för alla roliga stunder och ser fram emot dom i fortsättningen också:)

Släkt - Mor och farföräldrar, morbrödrar, farbror och faster och kusiner. Er skulle jag hellre vilja sätta i spalten "extra familj" för det är verkligen så det känns. Ni alla finns alltid där för mig och gör mig alltid glad oavsett om ni inte alltid är nära mig!

Vänner - Äkta vänner finns alltid när att prata med och skratta med. Ni skulle inte ens kunna gissa hur glad jag är att dom flesta iallafall kommit in i mitt liv! Och dom allra närmaste (ni vet vilka ni är) förtjänar en stor guldstjärna.

Sedan andra människor i mitt liv och djur jag älskar, tack tack tack! Ni är också guld värda.


Såklart så är inte allt i mitt liv rosa fluff så det är ju därför jag skriver detta. Jag har också det svårare i perioder osv. Men det handlar om att finna sin egen lycka. För den finns någonstans kan jag lova för jag har hittat min!



Av Stella Menzies - 16 november 2014 15:00

Det händer, Jag lovar. Jag berättade ju att jag ska se One Direction i globen i vinter oooooch dendär nyheten jag egentligen skulle berättat om för länge sedan är att dom kommer till Göteborg i sommar och gissa vem som ska se dom igen? Me! Alltså jag är så otroligt glad så det finns inte ord!! Jag är otroligt tacksam:) Alltså sommaren 2015 kommer bli grym! Mer om de sen....


 

Av Stella Menzies - 15 november 2014 22:16

Grattis världens bästa mamma på födelsedagen! Tack för att du alltid finns där och för att du alltid vill mig mitt bästa. (Och för att vi alltid har glass i kylen..)  Graaattiiis!!

Av Stella Menzies - 15 november 2014 00:19

Alltså ni får verkligen utsäkta min bloggtorka. Jag har verkligen ingen lust att blogga och kommer inte på nåt heller. Jag har ju inte ens skrivit ridinlägg på 2 veckor heller. Men på måndag har vi en liten dressyrtävling inom ridgruppen så jag håller på att öva!

Av Stella Menzies - 9 november 2014 17:30

Nu när jag ändå håller på att lyfta fram folk så vill jag säga GRATTIS på farsdag till min underbara pappsi. Grattis!! :D

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards