stellamenzies

Alla inlägg under januari 2014

Av Stella Menzies - 31 januari 2014 20:01

Jag är 13 år och tror att jag bott i 9 olika hus. I andra städer osv.... Har jag vänner kvar någonstans där jag har bott förut?

Jag kan ju börja med att berätta om att jag föddes i Edinburgh. Alltså i Storbritannien, Skottland rättare sagt. (Ligger över England för er "osmarta" som inte vet) Där bodde jag i ett hus. Bodde inte där länge. Runt ett år något sånt. Som typ ettåring satt jag på ett plan påväg till Sverige. Jag hade ju åkt sträckan tidigare men nu var det ju annorlunda. Nu skulle jag ju flytta till Sverige. Jag minns ju såklart ingenting och jag hann ju inte direkt som ettåring bilda några vänner. Vi flyttade till Uppsala. Där hann vi bo i två hus. Runt 3 - 4 tror jag att jag var när vi lämnade Uppsala. Vi åkte neråt för mamma hade fått jobb i en liten stad 40 minuter från Norrköping. Behöver inte säga vad den heter för att för vissa av er så säger det er ingenting. Iallafall. Vi flyttade till en orange lägenhet i stan. Det var här jag börjar minnas saker som jag kommer ihåg en idag. Jag kan se hela insidan av huset framför mig.

Nu har jag inte längre någon uppfattning om hur gammal jag var men i vilket fall så skilde sig mina föräldrar och det blev dags att flytta. Igen. Fast nu var ju Adam född också. Kanske 3 år då. Jag minns hur vi satt och åt McDonalds mat på golvet sista dagen innan vi lämnade huset. Asså det är verkligen lustigt hur mycket onödiga saker jag minns :) I vilket fall så flyttade vi till en rosa lägenhet med mamma och till en tegel lägenhet med pappa. Husen låg nästan så långt ifrån varandra som det är möjligt. Vi åkte fram tillbaka fram tillbaka. Jag minns otroligt mycket. Det lilla mysiga vardagsrummet hos mamma och vardagsrummet hos pappa där man kunde stå hur länge som helst och kolla på när folk sprang omkring i idrottshallen tvärs över gatan. Ni kommer aldrig fatta känslan. 3 år och en flytt igen. Med mamma flyttade vi till en grå lägenhet på bottenplan. Huset ligger lite utanför stan. Där bor jag nu. I det huset ligger jag i en säng just nu och bloggar. Älskar detta hus otroligt mycket. Minns jätte mycket och jag träffade här min bästis Matilde. Det är i denna stad jag fått alla kompisar. Carisma, Vera , Matilde, Helin osv osv....

Med pappa flyttade vi typ till landet. Ett hus grön och röd. Måste säga att det var helt dött där men verkligen super mysigt!! Huset älskade jag. Och så mycket space. Verkligen. Sedan hittade min pappa en ny tjej och vi flyttade ihop. Vi flyttade till Norrköping till en gul alldeles för liten lägenhet. Där bor vi nu. Varannan helg åker vi dit och i bilen bloggar jag alltid:). Vi fick en låtsas brorsa som heter Viggo. Han är 10 år precis som Adam. I Norrköping har jag faktiskt inte fått några vänner på det sättet. Men skitsamma. Där vill jag vara med familjen. Hej och hå. Flytta på


Folk brukar alltid säga att dom har bott i Stockholm. Och blir chockade över att jag inte har det. Då skrattar jag lite inombords. Hah. Kolla på min resa då???

Av Stella Menzies - 30 januari 2014 21:17

Och åsikts inlägg. Men vet dock inte alls vad jag ska skriva om. Hmmmm. Förslag?

Av Stella Menzies - 29 januari 2014 21:34

Lyssna <3

Av Stella Menzies - 29 januari 2014 19:41

fy skäms Stella

Av Stella Menzies - 29 januari 2014 19:35

Kan ju bara säga det. Så sjukt kul har jag haft. Åkte igår till Vera och det var verkligen länge sedan jag träffade henne. Men åh vad kul vi hade :) ska till henne i helgen också. Sedan idag bakade jag (igen) fast med en annan grupp Helin o Melissa. Kvalitets tid.

Ser ni fram emot åsiktsinläggfredag?

Av Stella Menzies - 27 januari 2014 18:55

Efter skolan idag har det bara varit slappigt. Vi struntade i ridningen eftersom att det är värsta stormen här. Ahh. Det skulle varit iskallt och så vill vi inte ge oss ut på de små lantvägarna såhär mitt i stormen. Så ja. Det har bara blivit slappa. På franskan gjorde vi äppelpaj. Hmm tror det gick snett någonstans.... Iallafall så kan jag nog konstatera att våran franska grupp inte är bra på att baka. Eller alltså jag fattade ju men de andra gjorde lite fel ;) Detta är ju dock en bakblogg från början så baka, det kan jag :)

Ett löfte - Jag lovar att blogga oftare i februari. I februari ska vi toppa besöksstatistiken!

Måste erkänna att jag inte har varit så engagerad. Alltså nu i Januari. Men i Februari. Ohhh då blir det inlägg efter inlägg!:)

Av Stella Menzies - 27 januari 2014 07:23

Ahhh. Denna dagen har bara börjat med otur. Måste passa mig!

...

Av Stella Menzies - 26 januari 2014 21:55

Nä asså. Mår lite sisådär. Tråkig skola imorgon osv osv.

Ska dock rida imorgon. Det blir ju kul men sedan har jag bara en lååång tråkig vecka framför mig. Vi får höras när jag är på blogg humör. Hejdå

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards