stellamenzies

Alla inlägg under november 2013

Av Stella Menzies - 30 november 2013 22:16

Och nu kommer lite bilder som ja. Jag garvade åt... Vet inte varför men jag har inget att skriva så...

Av Stella Menzies - 30 november 2013 18:43

Sorry för sämsta kvalité. Känner ni mig och är vän med mig på Fb så har jag delat hela videon :)

Av Stella Menzies - 30 november 2013 17:15

Från 1 - ca 4 var jag o stallet idag! Men sååå kul va det :) tävlade i 60 cm med Felix. Gick jätte bra. Fast på framridningen gick det lite sådär. Vi provhoppade 40 cm hinder och han hoppade jätte konstigt och jag tappade balansen hela tiden då. Han kändes inte alls fräsch då. Hur ska det gå på tävlingen nu? Tänkte jag. Sedan höjde hon hindret till 60 cm och då gick det jätte bra! Haha fattar inte men han kanske hoppar bättre ju högre. Under själva starten så hade han jätte mycket framåtbjudning så det gick jätte bra. " nu tävlar vi " tänkte han! Han sparade all ork till starten och lunkade på lite på framridningen. Men fantastisk ponny är han verkligen! :D fick rosett osså. När vi inte red så hjälpte vi till lite i dommar tornet och tog tid och nere på banan flyttade jag bommar osv...
Matilde och Didrik, och Erica och Zippan var också felfria. Efter träffade jag Sandra också. Lika snäll som alltid :) jag kanske får tag på någon bild från tävlingen och isåfall lägger jag ut den.

Av Stella Menzies - 29 november 2013 19:24

Ska äta nu snart tror jag. Har varit ute och sattit upp granen och fikat lite med några. 3 söta hundar osså! Skriver något senare. För ja. Först blir det nog Idol!

Av Stella Menzies - 28 november 2013 21:21

Slänger ihop ett litet snabbt inlägg såhär innan jag ska sova! Dagen har varit bra MEN vi har tagit spruta igen! Ont gör det asså. Lite vatten fick jag. Minns när jag var mindre. Då fick jag pepparkaka och saft.... Tider det.

Planera, planera, planera. Skolan, de kommande dagarna, vad händer? När ska jag göra de och de. Typ så känns det. Jag har inte mycket att göra men hjärnan sprängs ändå! XD

Imorgon är det fredag! Jippo! Sedan tävling på lördag :) lite glad såhär inför fredagen.

Av Stella Menzies - 27 november 2013 21:27

Sedan blir det torsdag. Har fått en grymt snygg fluff tröja av mamsen! Dock fick jag typ ont i huvudet när jag hade på mig den :/ haha aja

Av Stella Menzies - 27 november 2013 15:56

Aa som rubriken lyder: Vart vill jag komma i ridningen och kommer jag ha hästarna i mitt liv i framtiden?

Ridning är verkligen den roligaste sporten tycker jag. Att sitta på något levande och försöka få ett samspel lixom! Tror att ridning hjälper ens kroppsspråk, Det tar också väldigt mycket i ben och rygg också vilket gör att man får super balans också

MEN vart vill jag komma? Vill jag bli proffs eller vill jag hålla det på hobby nivå? Som jag brukar säga när folk frågar : Ridning är ingen hobby utan en livsstil.... Trots att jag bara rider 1 gång i veckan så påverkar hästarna mig väldigt mycket. Tycker att jag har blivit mer "mogen" och ansvarig eftersom att rida en häst är inte en barnlek. Inte ett litet fläng dit och nu ska allt hända på en gång. Jag älskar ridning men när jag tävlar tävlar jag på blåbärs hoppningar osv. Men det är klart att om någon hade frågat om jag ville tävla lokala och så så hade jag ju absolut sagt ja. Men än så länge är det bara lite små tävlingar ibland :)

Framtiden då? Jag vill ju verkligen åka till London och bo där. Inget lantliv. Visst det hade varit huuuur roligt som helst att ha hästar och sånt men London är min lilla dröm. Stads flicka där det händer saker. Ja där tycker jag att jag passar. Men såklart så älskar jag djur super mycket och en hund vill jag verkligen ha eller en katt. Men såklart om jag blir kvar i Sverige så blir det ju kanske något med djur att göra. För jag är djurvän och älskar alla djur. Därför när jag väljer linje sedan så kommer jag inte ta något med hästar. För jag älskar att rida men jag vet inte om jag vill jobba inom det. Men ja ridning resten av livet är verkligen något jag vill men nää ingen sådan utbildning. Men vill aldrig sluta rida för det är det jag brinner för!

Hästar är bäst ingen protest.

Litet inlägg men på tiden iallafall

Av Stella Menzies - 27 november 2013 15:30

Äta något lite snabbt och sedan sätta mig tillrätta och skriva ett inlägg. (Ps det långa inlägget vet jag inte om det kommer denna vecka)

Håll koll!

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards