stellamenzies

Alla inlägg under mars 2014

Av Stella Menzies - 31 mars 2014 21:29

Fick Ruben idag på ridningen. Gick sådär. I början ville han bestämma helt över mig han sprang ut ur ridbanan och gick inte dit jag ville och sparkade bakut osv. Men sedan efter en hård övning började han lyssna och gick lite på tygeln och tyckte det var jätte kul. Så lite blandat gick det. Men är nöjd ändå :) Min kompis fotade lite suddiga bilder.

Av Stella Menzies - 29 mars 2014 23:11

Ja jag lever... man kan ju undra. Anledningen till varför jag inte bloggat är för att jag haft PRAO hela veckan och varit sååå trött på kvällarna. Så jag har helt enkelt inte orkat. Men veckan har verkligen varit jätte bra och jag berättar mer sedan.

Nu kanske ni som kommer ihåg att jag skulle tävla idag tänker : hur gick det? Jag tävlade faktiskt inte idag för jag kände mig så risig. Vaknade klockan 7 imorse med extrem huvudvärk och ont i halsen. Så vi åkte aldrig till stallet. Men framåt kvällen tog jag Alvedon och då åkte vi till några vänner och då mådde jag hyfsat.

Det kommer ett inlägg om praon snart. Jag ville bara att ni skulle veta att jag inte hade dött ;)

Av Stella Menzies - 24 mars 2014 21:21

På dagen hade jag ju PRAO på en förskola. Det gick bra och alla var jätte snälla. Jag fick hjälpa till och leka med dom. När jag kom hem var jag slut. Men sedan var det bara att dra sig ut till stallet och ridning. Hoppning var det och jag fick Bumling. Det gick väl bra förutom i slutet då han blev rädd för ett hinder och sprang åt sidan 2 gånger. När han väl hoppade så var det typ 50 cm över hindret. Haha. Men bra gick det även fast jag höll på att ramla av 4 gånger. Om inte mer ;)

Imorgon börjar jag 9 som tur är för just nu är jag så trött som man var som liten när man fick stanna uppe till 10 :o

Av Stella Menzies - 23 mars 2014 10:39

Har precis dragit mig upp ur sängen och fixat lite. Tror planen är att vi ska gå till bageriet och köpa lite bröd. Resten av dagen vet jag inte. Men jag är sååå nervös över praon imorgon. Ska kolla igenom uppgifterna idag som vi ska ha under praon så jag har allt under kontroll :)

Av Stella Menzies - 21 mars 2014 18:37

Veckan har varit snabb och intensiv och inte jätte mycket bloggtid. Ska vila upp mig lite i helgen för på måndagen börjar PRAO veckan. Då ska jag praoa hela veckan på ett dagis :)

Ha en trevlig helg

Av Stella Menzies - 19 mars 2014 21:31

5 hissar....

- Att sitta på hästryggen

- Nybäddat

- Godis

- Äkta vänner

- Fredags mys



5 dissar....

- Dåliga lärare

- Otvättat hår

- Gå upp tidigt

- Mint tabletter

- Städa




Slängde bara ihop ett litet random inlägg :)

Av Stella Menzies - 18 mars 2014 15:35

Dåså. Har kommit hem från skolan och dags att skriva om ridpasset igår:)

Jag fick som sagt en ny ponny som heter Ruben. Han är väldigt ung, bara 5 år. Så han var ganska orutinerat och det var mycket han inte kunde. Men det gick bra ändå. Vi skulle gå på en bana med volter (svårt att förklara) På volterna skulle vi också galoppera och i höger varv gick det bra även fast man fick vara extra tydlig men i vänster så ville han absolut inte fatta. Vi fick springa varv efter varv innan han tillslut förstod vad jag menade. Men ridläraren gav mig tipset att tänka lite före honom. Så att allt inte kommer på en gång för honom. Tror verkligen att det kommer hjälpa mig nästa gång.

Har anmält mig till en tävling nästa helg också :) ska hoppa med Bumling. Få se hur det går.

Bilderna är från Gröndals ridklubb och ridskola.

Av Stella Menzies - 17 mars 2014 21:10

Skriver om ridpasset imorgon för jag har huvudvärk och orkar inte nu. Kan iallafall avslöja att jag fick prova på någon ny...

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards