stellamenzies

Alla inlägg under februari 2014

Av Stella Menzies - 28 februari 2014 22:36

Idag hade vi ju somsagt friluftsdag så först åkte vi och spelade badminton, pingis och squash. Squash hade jag ju aldrig kört förut och snacka om svårt! Sköt upp bollen mot lampan flera gånger. Oops. Lunchen åt vi på McDonalds. (Yey!) men herre vad jag ätit där mycket på sistone. Väger nog som en elefant snart. Men dagen avslutades med lite bowling på eftermiddagen. Jag vann! Hah. Hehe. Men sedan hemma så var det lugnt och vi kolla lite på Tv och var hos Matilde. Imorgon åket vi ju till Tom tits också.

Plus så har jag ett super intressant inlägg som väntas. Hejdå Februari.

Mys

Av Stella Menzies - 28 februari 2014 20:40

Av Stella Menzies - 28 februari 2014 07:58

Badminton, McDonalds och sedan bowling. Så ser planerna ut idag :)

Av Stella Menzies - 27 februari 2014 09:33

Idag är jag hemma och förskylld.

Vädret är ganska trist idag men i början av veckan var det värsta vårkänslan! Vintern har bara swischat förbi och på fredag är det redan 1:a mars. Vår vår vår.

Så hur ser planerna ut resten av veckan? Idag blir det hemma och lugnt. Imorgon får vi se hur jag mår. Villsäga om jag varken har feber eller huvudvärk så ska jag släpa med mig till skolan för att sedan på kvällen få en känsla av mysig fredagskväll. På lördagen åker vi till Tom tits med Hedén familia. Matilde och hennes familj alltså. Det blir kul. Det blir 4 gången jag är där och andra gången med dom. Och söndag har jag no idea. Men uppdatering lovar jag :)

Av Stella Menzies - 26 februari 2014 21:13

Men tänker på vad jag ska skriva om.

Har huvudvärk också :(

Av Stella Menzies - 25 februari 2014 21:28

Även kallad Q. I söndags skadade hon sig i hagen och man kunde inte rädda henne. Q var den snällaste häst jag kände. Hon gjorde aldrig något dumt. Förutom ibland då hon inte ville hoppa. Men jag känner mig otroligt trygg med hästar som inte hittar på något annat 24/7. Så ja, då fastnade jag för Q. Så otroligt fin och jag ville köpa henne efter varje ridpass :) Jag var också skötare på henne ett tag. Jag älskade henne! Det var en period då alla hästarna busade och inte alls gjorde som de skulle. Då tappar man ju själv självförtroendet. Men sedan red jag Q och hon hjälpte mig tillbaka på rätt bana igen. Och jag kan inte hjälpa henne längre :( När jag bytte till ponnyskolan var jag tvungen att lämna Q. Jag kramade henne massor. Och jag tänkte såklart att jag skulle komma tillbaka sedan och rida henne. Men så blev det aldrig.... Söndagen 23/2 - 2014. Datumet som aldrig går att glömma. Älskar dig Q mest och du har haft ett fantastiskt liv med människor som älskat dig och som ung hade du en fin hoppkarriär. Häst är bäst ingen protest. Nej Q är bäst ingen protest. Rosor är röda, violer är blå, skitsamma jag älskar dig ändå. Min bästa vän.

Av Stella Menzies - 24 februari 2014 21:28

Idag fick jag Looke igen. Men idag var det sista gången för på fredag flyttar han tillbaka till sin ägare för han ägs ju egentligen inte av ponnyskolan. Men på ridpasset idag så skulle vi hoppa lite. Vi hoppade kombination och skulle räkna galoppsprången. Det var lite svårt innan man fick in det rätta. Och det sista hindret hoppade jag utan en stigbygel på slutet. För den tappade jag.

Sedan fattar jag inte vad som hänt med Felix. Han har ju varit jätte snäll men idag kastade han av Erica efter hindret. Dum pålle. Så synd för han var ju verkligen jätte duktig innan han fick för säg detta.

Av Stella Menzies - 24 februari 2014 20:28

ett lyckat ridpass, 400 kronor och en godispåse rikare.

Det ända som är pest är när jag tänker på Q

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards