stellamenzies

Alla inlägg under oktober 2014

Av Stella Menzies - 31 oktober 2014 13:50

Av Stella Menzies - 29 oktober 2014 14:00

Åhh dom har såå fina kläder och nu har dom ju desutom öppnat en webbshop. Tänkte visa några saker jag tyckte om.   Den här här tunikan


  Den här skinnjackan. Det är dessutom 20% på den nu!


  Tycker om domhär jeansen med hängslen och bling bling.


  Och tillsist dethär skärpet!   

Av Stella Menzies - 28 oktober 2014 11:42

Ja ja ja det kanske låter lite smörigt men allvarligt så är det något viktigt! Vilket alla som har varit yngre känner till. Att vara på detdär stadiet mellan barn och tonåring. Inte veta hur man ska vara. Bete sig vuxen eller ska man stanna kvar som liten och busa runt.? Tro mig. JAg har varit där. Man visste inte riktigt vad man var. Barn eller tonåring? Man var liksom lite mittimellan. Man var osäkrare än när man räknades som barn och man var osäkrare än nu när jag räknas som tonåring. Man gjorde mycket som kompisarna, köpte likadana kläder, La ut samma bilder som dom på instagram utan att ens ha en egen tanke bakom det. Mina blogginlägg blev lite "Tja tja bloggen dethär är min outfit idag". Man la ut quotes som inte ens tilltalade en nånting. Man var bara lite osäker och drogs av grupptrycket. Man vågade inte ta ett steg utanför dendär bubblan. För rädd för att göra bort sig. Men jag lovar att det fanns några som klarade av det. Det var dom som valde en annan klädstil, en annorlunda hårfärg, andra intressen osv. Dom hade hittat sig själva. När man själv var där tyckte man bara det var konstigt. Varför sån klädstil? Men man accepterade det eftersom att det var så man var uppfostrad av samhället att göra. Nu kan jag med 100% säkerhet säga att det var domsom var dom säkra och domsom redan funnit sig själva.


Jag klarade mig hyffsat från osäkerheten om att veta vart man skulle stå. Jag tillhörde ändå dendär klungan i dendär bubblan som inte vågade öppna upp sig tillräckligt och ta steget utanför. Men idag så HAR jag gjort det och jag är 100% mig själv. Min blyghet börjar försvinna mycket vilket jag är väldigt glad över och jag är somsagt min egen version. Jag har en egen åsikt om mina instagram inlägg och spotifylåtar och jag har lärt mig att inspiration inte är detsamma som att härma. Kompisar, Familj, teater, ridning och nytt klassbyte har verkligen hjälpt mig på traven till att stolt säga att jag är mig själv och bubblan har jag lämnat bakom mig för länge sedan.


          

Av Stella Menzies - 26 oktober 2014 23:25

Idag fick jag äntligen sova ut! Har inte haft sovmorgon på två veckor nu plus så fick jag ju sova ännu en timme extra idag. Så skönt. Idag gick vi bus eller godis. Dock en vecka för tidigt men men. Vi fick ihop lite iallafall. Imorgon ska vi ju till kokpunkten så tänkte sova nu. Godnatt:)

Av Stella Menzies - 24 oktober 2014 20:35

Yess. Nu är det äntligen Höstlov (igen) Blandade känslor men det ska bli kul. Vi åker till min mormor och morfar och träffar kusiner. Vi ska också ta en premiär på kokpunkten som är nybyggt som ska vara "Sveriges största äventyrsbad" Ja men det blir kul! Annars blir det mest slapp och ta det lugnt, sova ut på morgonen, vara uppe sent. Ja lite så det brukar vara. Men nu så kollar jag Idol så vi får seees.

Av Stella Menzies - 21 oktober 2014 16:50

Jahopp, vart ska jag börja? Typ hela helgen hade vi övernattning med konfa gruppen men på söndag morgon åkte vi lite tidigare därifrån för att åka till stallet. Vet inte om jag var så tydlig förut med att jag faktiskt skulle tävla. Ponnyskuttet. Jag hade Bumling och jag var verkligen inställd på att på framridningen så skulle det verkligen kämpas! Det gick sådär. Han var lite överspelt så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på det jag skulle. Det var bara allmänt rörigt och massor med ljud från läktaren osv. Mitt mål var att rida en felfri runda på Bumling. Och vad tror ni inte jag gör? Jo Jag går in på banan och rider en felfri runda! wihooo Inte den mest balanserade rundan och inte heller gick det snabbt. Men jag  VI rider felfritt vilket var mitt mål! SÅ ja det gick bra men det finns mycket mycket jag behöver tänka på till nästa gång.


Sedan igår så var det ju vanlig ridning. Då fick jag Ruben. Bättrat sig har den ponnyn definitivt. Det gick jätte bra tycker jag och det är så kul när man verkligen märker att wow nu går han fint! Han är ju en sån häst ni vet  

Men samtidigt är han också en sån häst som har sina dagar. Samtidigt som ett utav mina bästa pass har varit med just honom så har ju också mitt absolut sämsta varit med honom med...

Av Stella Menzies - 13 oktober 2014 21:57

Japp idag var det en sån dag. Då man haft otur och varit lite pinsam. Lite sådär konstig dag som jag tror att dom flesta haft nån gång. Tillexempel så klämde jag handen i bildörren och var en hårssnudd ifrån att ramla av hästen. Och mycket mer djupare. Visst är det väl underbart! Hehehe. Men somsagt så höll jag ju på att ramla av Bumling idag på ridningen. Vi hoppade och i början skulle han bara vingla runt och springa åt sidan hela tiden. Men när han väl hoppade så landade jag på hans hals. Typical typ. Men sen backade den lugna Stella undan och fram kom den bestämda Stella. (Om jag ska vara ärlig så har jag letat efter den Stella i typ en månad) Men då gick det bättre och det slutade med att vi ändå klarade en bana så jag hoppas vi klarar det på söndag också. Det har varit mitt mål ganska länge att göra en start med Bumling. Såå blåbärs hoppning på söndag då. Hoppas. Nej fel ord. Den bestämda Stella SKA finnas där då. Komigen vi klarar det vill jag tro!

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards