stellamenzies

Alla inlägg under augusti 2012

Av Stella Menzies - 31 augusti 2012 14:57

Yes äntligen är det fredag!
Efter en hel vecka med hårt slit i skolan får man sin belöning, stallet!
Idag ska vi hoppa och jag hoppas jag får Hidalgo! Han är bäst på hoppning!
Efter stallet åker vi hem och då blir det kvällsmat med fångarna på fortet
:);)

Av Stella Menzies - 30 augusti 2012 16:58

Du behöver:
100 g smör
3 msk kakao
1 1/2 dl strösocker
3 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
2 msk kallt kaffe(vi tog vatten istället)
Pärlsocker

Gör såhär:
Blanda smör,strösocker och havregryn i en bunke.
Blanda i vaniljsocker och kakao, tillsätt sist kaffet.
Forma bollar och rulla i pärlsocker.
Förvaras i kyl!

Av Stella Menzies - 24 augusti 2012 20:47

Jaha skolan börja ju i måndags vilket betyder tråk tråk tråk.....

Men jag har fått börja med franska   Det bästa är ju kompisarna.... de jag har varit med är Vera Julia Matilde och Erica som mest och de är bra kompisar!

Idag red jag också och då hade vi markarbete och jag fick världens bästa ponny HIDALGO!

Men nu är det ju helg!  är bäst

Av Stella Menzies - 20 augusti 2012 19:25

NU Kommer det första receptet på bakverk!  


12 cupcakes


CUPCAKE

Du behöver:

3 ägg

2 1/2 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

100 g smör

1 dl mjölk

3 1/2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 nypa salt

skal och saft av en citron


GÖR SÅHÄR:

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2.vispa ägg, strösocker och vanilj socker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Blanda i rivet skal och saft av en citron.

6. Placera ut pappersformer i en muffinsplåt/plåt och fyll formarna til 1/2 smet

7. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna.

   

Topping


CREAM CHEESE FROSTING

60 g smör

5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 msk färsk pressad citronsaft

100 g philadelphiaost

några droppar valfri karamellfärg

strössel


1.Rör smör,florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt

2. Dela upp frostingen och färga den i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit.

3. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.    


WHITE CHOCOLATE FROSTING

200 g vit choklad

200 g philadelphiaost


1. Hacka chokladen och smält den i vattenbad (i en skål över kokande vatten) Låt svalna något.

2. Rör ihop chokladen med philadelphiaost


NJUT!

 

Av Stella Menzies - 13 augusti 2012 09:23

Idag gick jag upp vid halv 9 och åt frukost. snart ska jag gå och ta ett äpple och sen gå och titta på TV med min lillebror. Vid lunch kommer Emelie hem och sedan Viggo. Min kisse Misse sofia ligger och sover nu. Väldigt skönt för henne!  

Av Stella Menzies - 12 augusti 2012 15:32

Jag har inte skrivit på ett tag men jag har varit i stugan med min lilebror och min kusin Marc det var regnit men så fort det blev sol bada vi  . Nu är jag i Norrköping vi har varit på badhuset och det var kul. Snart ska vi släppa ut min katt sofia    hon ska vänja sig vid våran nya lägenhet... ikväll kommer också mitt låtsas syskon" Viggo.

Hejdå!!!!!!!!!!  

Av Stella Menzies - 5 augusti 2012 23:02

Idag kom min pappa till Ugglebråten (våran stuga) Först åkte vi till antiken och kollade lite sen åkte vi ut på sjön och fiskade! Vi fick en liten gädda som vi släppte tillbaka och sen en annan men den släppte i vattnet:( Efter åkte vi till badet och det var kallt men lite varmare än vad det brukar. Jag,pappa och min lillebror Adam hade vattenkrig , Det var kul:) sen spelade vi ett jätte roligt spel som min pappa hade med. Det var som monopol fast med hästar!!!

Av Stella Menzies - 4 augusti 2012 22:53

Idag har jag varit på medevi brunn. Där spela vi minigolf och åt på café.
Jag testade även att dricka brunnsvattnet. Det smakade blää! Men faktiskt lite citron också... När vi skulle åka hem regna det i 5 minuter sen sluta det,konstigt...:-/ När vi kom hem till stugan igen så skulle mamma åka hem till Nyköping:( Då var jag och min lillebror ensamma med våran mormor och morfar. Vi gjorde det som vi brukade alltså åkte vi och bada. Då simma jag 300 m :) Efter plocka vi blåbär,det blev inte så mycket men dom är goda:)

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards