stellamenzies

Alla inlägg under mars 2014

Av Stella Menzies - 16 mars 2014 20:18

Något som jag märkt att jag brukar göra är att jag alltid strävar efter något och vill sätta mål. Det kan handla om tillochmed bara någon smågrej. Som exempel så säger vi att jag ska rida och hoppa och då SKA hästen sköta sig såhär och det ska bara vara så. Och är det inte så så kämpar jag för att det ska bli så. Eller så kan det lika gärna bara handla om att jag ska gå till brevlådan och hämta post och så kan jag bestämma att jag ska göra detta på 10 sekunder. Typ sånna små saker också. Om jag inte sätter mål att sträva efter så blir jag rastlös och då går det dåligt.

Det här har faktiskt hjälpt mig ganska mycket i ridningen. För sätter man inte mål så kan man ju varken vara besviken eller nöjd. Eller? Eftersom att har man inga förväntningar på sig så får det kanske gå som det går.

Jag tror att många sätter mål och kräver saker av sig själva utan att ens tänka på det. Det bara blir så. För OM du är nöjd över något så måste du väl ha satt ett mål. För hur vet du annars att du verkligen är nöjd?

Av Stella Menzies - 15 mars 2014 23:50

Ett litet tidsinställt inlägg blir det nu. Jag ligger antagligen att sover nu men men.

Vill bara visa hur sjukt mycket jag har förändrats på 1 år. Tycker jag ser mycket äldre ut och tycker jag var tjockare i ansiktet förut. Det känns som att kinder har blivit mindre osv.

Tycker ni att jag har förändrats?

Av Stella Menzies - 14 mars 2014 22:36

Är nöjd men tycker att mobilen dödar kvalitén. (Överför ju från kameran till mobilen)

Av Stella Menzies - 14 mars 2014 10:28

En liten Sneak Peak på bilderna blir det iallafall. För har inte hunnit överföra bilderna.

Av Stella Menzies - 12 mars 2014 21:19

Idag har det varit otroligt fint väder. Har suttit och svettats på bussen på väg hem. Haha. Väl hemma så var jag ute med Charlie och fotade. Finns faktiskt vissa väldigt fina bilder. Dom kommer ut på bloggen imorgon :) håll koll

Av Stella Menzies - 11 mars 2014 21:17

Har suttit nu och kollat på Ryttareliten. Tycker det var väldigt intressant. Man får verkligen se det hårda jobbet och hur viktigt framgångar är osv osv. Tycker alla tillochmed dom som inte är hästintresserade borde se det. Super spännande.

Tisdagar 20:00 SVT 1

Av Stella Menzies - 10 mars 2014 21:32

På träningen idag fick jag Bumling. Ganska väntat men också väldigt kul. Det roliga med honom är att han vill göra rätt och tycker att det är kul att bli riden även fast han kanske hoppar iväg ibland. Det är ju också roligare att rida en glad häst :) Vi gick på serpentin volter och han var lite stel i höger men i vänster gick det bättre. Sedan galopperade vi också och det gick jätte bra. Han har blivit mycket mer ridbar. Förut kunde han knappt göra en volt. Nu är han mästare;)

" Jag är inte bra på att modella så ta inte kort på mig"

Har du godis?

J'etaimes Ajax (Bumling)

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards