stellamenzies

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Göteborgs resan

Av Stella Menzies - 14 juli 2014 13:26

Vi kom egentligen hem i Onsdags men jag har inte orkat skriva förän nu.
Men iallafall så åkte vi dit i Tisdags och då gick vi nästan till Liseberg på en gång. Jag var rätt så feg i början och åkte typ bara Rabalder och små saker. Men jag är rätt så stolt över att jag vågade åka slänggungan haha. Men redan innan hade vi bestämt att alla skulle åka Flumeride (Man åker i stockar ner för ett "vatten fall"). Jag har åkt en sån förut men det var ju en jätte liten på Legoland så dethär var större. Det var först ett mindre stup och sedan kom ett större. Det pirrar så mycket i magen när man åker saker som faller och jag trodde typ att jag skulle åka ut eller nåt haha. Men genomblöta blev vi verkligen.

Sedan åkte vi en sak som jag aldrig trodde att jag skulle våga. Den åkte fram och tillbaka som skvalpande färjan fast samtidigt som den snurrade. Men den var faktiskt väldigt kul! Vi åt mat på Liseberg också och jag hade ett spöke från spökhotellet som förföljde mig. Han var lääääskig. Han gick långsamt och oberört efter mig så jag sprang därifrån! Haha. Förutom Rabalder så vågade jag åka en till bergochdahlbana. Lisebergsbanan. Om ni följer bloggen så vet ni kanske att jag förra sommaren åkte en på Legoland som gick 65 km i timmen och det tyckte jag var hemskt men nu tvingade dom upp mig i Lisebergsbanan som går 80 km i timmen. Det var 0 minuters kö så. Första gången blundade jag hela vägen eftersom att jag är höjdrädd men sedan åkte jag igen och då kollade jag och jag måste erkänna att den var kul även fast den var snabb för min del!

Vi stannade på Liseberg från 14 till 11 på kvällen så vi var där ganska länge.

Nästa dag gick jag och mamma på stan och sedan gick alla på Universeum. Det var rätt häftigt men såå varmt därinne. Man kunde gå runt i rum där det fanns apor och fåglar som gick lösa. Sedan fanns det typ experiment eller testa på saker. Lite svårt att förklara men då red jag blandannat på en robothäst.

Det har varit sjukt kul i Göteborg och jag vill tillbakaaaaa.

 
 
Ingen bild

barbro

14 juli 2014 18:04

Hej!
Vad glad jag blir att ni hade häftigt roligt på Liseberg, jag tror det är fler av er tre som vill tillbaaakaaaa.
Barbro

Stella Menzies

16 juli 2014 23:42

Ja det tror jag verkligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stella Menzies - 1 januari 2015 23:08

Min nya blogg hittar ni på stellamenzies.spotlife.se

Av Stella Menzies - 1 januari 2015 21:37

Jag kan väl inte direkt erkänna att jag er en så stor "nyårslöften människa" haha de brukar oftast inte hållas eller så glömmer jag bort dom. Jag är inte heller så "new year, new me" eftersom att jag anser att jag har alla dagar på mig oavsett år att...

Av Stella Menzies - 1 januari 2015 01:31


Önskar er alla ett bra år 2015! Lite kul kommer upp på bloggen snart också hmm... ...

Av Stella Menzies - 24 december 2014 13:56


Av Stella Menzies - 23 december 2014 23:41


Vart ni än är eller hur ni än mår så vill jag bara säga God jul! Imorgon folks så är det JULAFTON wihoo:D ...

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards