stellamenzies

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Stella Menzies - 21 september 2013 19:43

Som jag sa igår så skulle jag skriva ett ganska långt inlägg och här kommer min fråga/påstående: är det inte fel att det är åldersgräns 13 att tävla på b ponnys? En liten fråga fast med stor betydelse. För så som jag har förstått så är det också åldersgränsen 13 på A ponny? Det tycker jag är fel. Visst shettisar tex är väldigt starka men om det sitter en person med längden 160cm och väger 50kg (inte vet jag) så får den fortfarande tävla den för att personen är 13 år?? Och en B ponny som är dubbelt så stor ska ha samma maxvikt som A ponnysarna? Jag är inte så lång, 150 cm och väger 40 kg men jag är 13 år. Jag tävlade en shettis för ett halvår sedan ungefär. Den klarade mig men jag kände att jag var alldeles för stor, däremot på en B ponny känner jag mig perfekt. Bra avstånd till marken osv... Jag är lika lång som min kompis som går en klass under mig men hon kan tävla B ponnys 1 år till för hon är 12. Och i två klasser under mig finns det några stycken som är tom längre än mig och dom kan tävla B ponnys 2 år till då? Det tycker jag är fel. Jag trivs jätte bra på B ponnys och jag tycker dom klarar mig utan problem men eftersom att jag är 13 så kan jag inte tävla dom :( Vissa säger att man får tävla dom året ut men det blir ändå bara typ ett halvår och det hinner man inte långt på. Man kan faktiskt gå i femman och vara 150 eller 130 cm och man kan gå i åttan och vara 150 eller 170. Och vikten varierar också. Som jag sagt tidigare tycker jag att detta är helt fel och jag hoppas ni förstår vad jag menar och håller med. Jag tycker man borde bestämma att man får rida B ponny till man blir 160 cm och väger 50 kg tillexempel. Alltså att dom bestämmer efter längd och vikt och inte efter ålder. Det här är iallafall det jag hört och det som står på dom flesta sidor!!! Jag hoppas ni fick en liten funderare nu!

Jag på en A ponny

Jag på en B ponny

Så där blev det ett långt inlägg ;) men iallafall hoppas ni gillade det och håller med och om det är något ni vill påpeka så finns kommentars fältet här för dig!!! Ha det bra!! Kram

Stellsson

Av Stella Menzies - 21 september 2013 12:20

Är precis hemma från gallerian. Vi gick förbi Kicks så jag gick in och letade efter our moment! (One directions parfym) jag hittade den och den luktade sååååå gott och den luktade jätte fräscht. Jag älskar den :) jag tog med en sticka hem ;). Sedan köpte vi också godis. Gotti

Av Stella Menzies - 21 september 2013 11:09

Efter en ganska seg start på dagen drar vi och handlar lite! Lördagsgodis!!! :);)

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards