stellamenzies

Alla inlägg under december 2013

Av Stella Menzies - 13 december 2013 18:01

Vilken typ är jag? Alltså vad får man för perspektiv på mig? Tar jag för mig eller är jag blyg? osv...

Om jag ska vara helt ärlig så måste jag säga att jag tror att folk ser mig som blyg. Vet inte hur många gånger det har slängts kommentarer som: "Du är lite blyg" eller "Jag har aldrig hört dig prata." Det är sjuuukt irriterande i längden. Visst jag kanske kan verka blyg. Det vet jag. Men bara mot dig jag inte fått chansen att lära känna. Kanske litar jag inte på dig? Eller så vet jag inte hur du funkar. Hur är du? Eller helt enkelt bara att jag inte har någon som helst aning om vad jag ska säga.

Men jag kan lova dig att jag verkligen tycker att jag börjar ta för mig mer! Jag kan faktiskt prata med nästan alla. Jag vågar skratta med dom jag inte känner så bra. Jag KAN bjuda på mig själv. Ja förra året behövde jag förbereda mig 5 minuter på vad jag skulle säga till lixom bara en lärare. Det är sjukt. Nu kan jag babbla med min lärare om nästan allt möjligt. Jag är sjukt sjukt stolt över mig själv att jag tagit tag i detta. Visst det är inte jätte bra men bättre. Förut har det varit så stelt med dom jag inte känner. Nu frågar jag saker. Detta kan låta som en självklarhet för vissa men för mig är det ett framsteg.

Har du väl lärt känna mig så är jag HELT crazy. Och tro det eller ej men en mästare på att babbla. Om allt och inget. Jag är verkligen galen med mina vänner. Tro mig. Vissa vänner skrattar när någon säger att jag inte kan prata. Oh ja om hon kan det tänker mina vänner då.

Jag KAN prata, Jag KAN vara galen och Jag KAN vara lika galen som dig. Men snälla, lär känna mig innan du lägger en sådan onödig kommentar som: "du kan inte prata" Right friends?

Så tänk på det innan du säger något. Alla framsteg jag gjort under det senaste året. Du ska bara veta. Jag kanske är blyg med vissa men med mina vänner pratar jag som en papegoja. Oh jaaa.

Av Stella Menzies - 13 december 2013 12:34

Alltså hon HAR fått till detta. Läs och fatta. Detta är så sant man kan komma. Nellieberntsson.metromode.se

Av Stella Menzies - 12 december 2013 21:36

Mer uppdate tack. Haha ska försöka iallafall. Vet att jag varit sämst. Fick nyss reda på att Pysen dött D: åhh lille vän vad saknad du kommer bli! Den lilla bossen. Jag såg dig flera gånger bete dig konstigt. Men jag visste aldrig att det var såhär illa. Världens mest söta och saknade ponny. Undra vad Bumling och dom andra hästarna tänker när du inte är där i hagen längre:( Jag minns att Mia sa att hon egentligen inte skulle köpa dig. Men hon kunde inte låta dig gå. Emmie fick rida in dig och du väntade på att få tävla. Som dom andra. Men den tiden kommer inte. Jo kanske i himlen. Men inte på jorden. Fy vad sorligt! 1000 pussar från mig men nu springer du iallafall på evigt gröna ängar. Där ej skada mer gör dig illa. Mest saknad av alla. Pysen du kämpa in i det sista. Du borde va stolt!

Av Stella Menzies - 11 december 2013 21:25

Under Juldagen och mellandagarna och ja don där. Så ska vi fira med mammas släkt hos mormor och morfar. Skit myys är det. Kalle anka, julmat, skoj och paket öppning. Hoppas hoppas hoppas att det snöar!

Nyår firar vi med Pappa och "låtsas" familjen. Väntar in 2014. Hoppas det får bli ett bra år. Alltså ett RIKTIGT bra år! Nyår firas såklart med fyrverkerier, godmat, julklappar och kanske ett nyårs löfte;).

Då har ni lite koll på det!

Av Stella Menzies - 11 december 2013 15:12

    Eftersom att jag gillar att fota såååååååååååå. är ju hemma och har tråk såååååååååååååååå.     

Av Stella Menzies - 11 december 2013 12:04

Hemma och är sjuk idag igen. Jag gick igår men mådde piss idag när jag vaknade. Tar det lite lugnt och har precis ätit. Gå Över Dumma Förskyldning

Av Stella Menzies - 9 december 2013 21:26

Sa ju att jag skulle skriva något mer idag. Näää blev inte så haha. Nu har vi byggt ett pepparkaks hus och räknar ner till Julafton. Ska bli så skönt. Att få betyg nu för halvåret som gått och sedan försöka "glömma" och ta lov och sedan planera ny taktik till vårterminen. Iallafall.

3 saker jag hatar
1 elaka och dryga människor + sånna som ljuger HELA tiden.

2 korv

3 skolan

3 saker jag älskar

1 familj och vänner

2 ridning och djur

3 att känna sig fin

Av Stella Menzies - 9 december 2013 08:43

Är hemma och är sjuk så det blir antagligen lite bloggning under dan

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards