stellamenzies

Alla inlägg under december 2013

Av Stella Menzies - 8 december 2013 21:27

Har verkligen inte haft tid att blogga. Fullt upp hela helgen. På lördagen hade Adam kalas och efter åkte vi till några vänner och fikade till typ 6. Sedan åt vi pizza och film mys. Vaknade upp till söndagen och in till stan. Julklappar. Får verkligen julklapps kriiiiiis. Tro mej. Jag är sämsta personen någonsin på att handla julklappar. Jag kan gå runt huuur länge som hellst och leta. Sedan hittar jag alltid nackdelar med saken jag ska köpa. Haha aja. Sedan fick vi lite besök runt eftermiddagen, kvällen. Avslutade söndagen med pappas pengar. Stjärnornas hoppning och solsidan. Söndagar har bäst tv program. Förresten, i lördags köpte vi julklappar på hööks också. Iallafall. Skola imorgon. Bläää.se.

Duktiga Charlie satt stilla i lilla Smillas knä idag när vi fick besök. Duktig kanin!

Av Stella Menzies - 7 december 2013 09:11

Kommer att ha fullt upp idag så jag skriver ikväll!

Av Stella Menzies - 5 december 2013 20:10

Ja vad ska man säga? Trött?... Helt slut alltså! Två dagar i köket är inget att leka med. (Man har kökstjänst på våran skola) Har gjort slut på hela veckans krafter redan men ska försöka sega mig förbi fredagen! Imorgon ska det bli snö också! Super bra att bo i Sverige ibland! Har märkt av RIKTIGT mycket julstämning denna vecka. Ja överallt. Det är bara att räkna ner dagarna. 19 dagar tror jag. Julklappskrisen börjar nu. FAST iår är jag faktiskt lite mer berädd. Har koll nu.

Av Stella Menzies - 5 december 2013 15:40

I min lilla julspecial.

Tips på julklappar

Att ge till mamma: Köp en kopp eller halsband, smycke. Kökssaker eller en bok. Jag har faktiskt tillochmed köpt ett doftljus. Om man inte har jätte mycket pengar så kan man pyssla ihop något eller baka en kaka. Julgodis. Eller varför inte bara ge ett kort eller en kram :)

Att ge till pappa: En bok, en skiva. Kylskåps magneter har jag faktiskt köpt, eller en liten schleich smurf. Kuddar eller tröjor med tryck? Eller samma här. Pyssla pyssla pyssla eller baka eller kort och kram :)

Att ge till mormor och morfar: kökssak, bok, tavla maybe, blommor, dekoration, ljusstakar, aa men lite allt möjligt. Baka, pyssla eller gör ett collage med bilder :)

Att ge till syskon och kusiner: Om de är yngre än 15: leksaker, pennor, roliga sudd, godis, bokmärken, smycken, böcker, spel, baka eller pyssla. Jag tror man kan ge det mesta.

Men somsagt. Man blir glad för allt! Gå in på Åhléns, Indiska, Lekia, Bokhandel, massor med köpcentrum så lär ni garanterat hitta något. Att köpa till vänner tycker jag inte är jätte nödvändigt utan baka, köp godis, bokmärken, smycken.

God jul!

Av Stella Menzies - 4 december 2013 14:30

Idag blir det 2 tidsintställda. 1 har redan kommit. satt och skrev endel igår.


Men iallafall : Vart vill jag komma i mitt bloggande?

Jag vill absolut inte känna att jag ska överleva på min blogg. Jag bloggar för att det är kul. Kul Kul Kul. Men jag kämpar för besökare. För det är inte värt det om ingen läser min blogg.. Som alla andra antar jag att det skulle vara superkul att ja, uppnå mitt mål. Komma upp på bloggplatsens topplista. Men hobbybloggare får man väl ta och säga att jag är. Men ja, sjukt sjukt kul när besöksstatistiken ökar och någon lämnar en kommentar. såå tacksam för det. Men ska man konkurera med de stora bloggarna krävs det mycket. Mycket som jag inte har. Men verkligen superkul om något "större" skulle hända men jag tänker inte "dö" för mitt bloggande.   Men min lilla favorit: Övning ger färdighet   

Av Stella Menzies - 4 december 2013 10:00

klädstil bland tjejer 2013


Vår: Skinnjacka, leggings med shorts över, Enkla tröjor, tjocktröjor, converse


Sommar: tshirt med tryck, färgglada linnen, korta jeansshorts, flipp flopp, foppa eller låga converse


Höst: Dunjacka, luvtröjor, mjukisbyxor eller jeans, höga stövlar. (inte gummi), converse


Vinter: Har inte sett så mycket än men, Stora jackor med fakepäls på luvan, Luvtröjor, jeans, kängor


lite vad jag sett och tycker. Men seriöst, Converse i slutet av hösten. KALLT. pluss så har man ganska låg sula så ha inte det nuu när det snart kommer is osv...

Av Stella Menzies - 3 december 2013 21:19

Av Stella Menzies - 3 december 2013 20:30

Låtarna jag tycker bäst om än sålänge.




Dööööööööööööör vad bra dom är!



Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards