stellamenzies

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Stella Menzies - 19 februari 2014 23:04

Lite snabbt innan jag ska sova.

På kvällarna myste vi och hade jätte roligt. Åt glass, gick och kollade runt, hoppade studsmatta och badade och åkte vatten ruchkana i smutsigt vatten. Usch vad solsting kan göra ;)
Men verkligen hur mysigt som helst.

Andra dagen var vi på Lalandia. Ett super stort äventyrs bad. Det roligaste som jag tyckte var nog ruchkanonarna. Sedan fanns det också som något gigantiskt lekland fast i vatten då. Skita coolt.

Hur som helst så fanns det en ruschkana som hette octupus rider. Då låg man på flyt madrasser och åkte först i ett rör och sedan ner för en brant kana. Super roligt. Och man kunde racea också för det fanns flera rör :) det var nog där jag var mest. Men sedan kommer vi till det hemskaste - TORNADON. (Alltså en attraktion) jag ville först absolut inte åka den för jag visste att den typ störtade. Men sedan dum som jag är tänkte jag att jag kanske skulle ångra mig om jag inte åkte den. Så ja. I början gick det lugnt när vi åkte omkring i rören. För man åkte flera i samma ring och alla låg och hade fötterna mot mitten. Men sedan såg jag stupet! Alltså omg har aldrig fått sån panik. Detta var värre än polar xplorer! Jag såg inte längre "golvet" utan bara taket på röret som fortsatte rakt ner. Jag seriöst skrek för mitt liv. Skrek skrek skrek och typ trodde att jag skulle dö. Fast jag hann inte få lika mycket panik som jag fick på Polar xplorer. Men skrek gjorde jag. Sedan när det branta var klart åkte man fram och tillbaka upp på väggar. Men jag skrek bokstavligen tills jag hade fötterna på kakelgolvet igen. The familia beskrev hur jag hade skrikit och att mitt hår stog upp och det är typ det vi skrattar åt nuförtiden. Hursomhelst så är jag jätte stolt att jag vågade endå!

Sedan var vi ännu en dag på Legoland och dagen efter åkte vi hem.

Sjukt mysig semester. Boka en stuga till nästa sommar :)

Av Stella Menzies - 19 februari 2014 11:19

Om ungefär en halvtimme är vi framme i Eskilstuna och sedan träffar vi mommo o moffa och åker vidare. Har faktiskt gått konstigt fort.

Av Stella Menzies - 19 februari 2014 08:33

Mittiveckan dag som min lärare alltid brukade säga. Nu har jag duschat och ska äta frukost och fixa lite här sen åker vi ner till busstationen och tar bussen. Kommentera osv så jag har något att göra under 1 timme och 45 minuter. Puuuuh.

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards