stellamenzies

Alla inlägg under februari 2014

Av Stella Menzies - 19 februari 2014 08:33

Mittiveckan dag som min lärare alltid brukade säga. Nu har jag duschat och ska äta frukost och fixa lite här sen åker vi ner till busstationen och tar bussen. Kommentera osv så jag har något att göra under 1 timme och 45 minuter. Puuuuh.

Av Stella Menzies - 18 februari 2014 22:05

Idag när vi var på väg hem från pizzerian så parkera vi på typ andra sidan för det var fullt precis utanför huset. Sedan när vi gått ut bilen så kollar jag åt höger och vad ser jag då? Jo under en bil ligger Sofia! Var tvungen att stå där och kolla och tänka en stund först. Hon såg ut som en kattunge och var så liten och mager. Och halsbandet hade hon heller inte kvar. Vi ropade hennes namn och hon kom då springandes mot oss. Hon var såå glad. Jag var så himla lättad och otroligt glad för efter 3 veckor och 2 dagar så hade jag börjat tappa hoppet. Försökte tänka att jag skulle glömma bort det lite. Att det inte var som förut. Men jag har en mirakelkatt och jag är så jäkla glad :D älskar henne mest!!

Men tänk då om vi hade valt att inte äta pizza idag eller om vi hade valt att inte ta bilen dit. Eller tänk bara om jag hade valt att inte följa med för det var ju trotsallt jag som såg henne först. Eller tänk om det inte hade tagit så lång tid på Pizzerian eller om det inte var fullparkerat direkt utanför huset. Hade vi missat henne då?

Kan bara konstatera att en svart katt som går över gatan inte betyder otur. Jag var ute idag på dan och letade efter henne (verkar inte som om jag hade tappat hoppet) och då såg jag en knallsvart katt som gick över vägen precis framför mig. Det betyder tur eller kanske tur i oturen enligt mig och absolut inte otur. För att vi hittade ju Sofia och det betyder inte otur.

Av Stella Menzies - 18 februari 2014 10:51

Tränings värk i HELA kroppen.

Av Stella Menzies - 17 februari 2014 21:12

Av Stella Menzies - 17 februari 2014 20:24

Fick Looke idag på ridningen igen. Lite tjatigt men jaja. Tycker iallafall att det bara går bättre och bättre med honom. Först gjorde vi volter och övade på att flytta på dom osv. Då tycker jag Looke var jätte fin och inte jätte stark. I galoppen gick han också jätte fint. Lugnt och varje galopp språng för sig. Men sedan skulle vi öka på och stå i lättsits och då blev han jätte pigg och stark och trött så efter det när vi skulle börja trava igen så hade allt jag gjort genom ridlektionen förstörts och vi fick börja om på noll. Så stark och envis ponny. Kände ibland att jag bara ville säga tack och adjö, sitta av och gå hem. Haha. Verkligen super jobbigt och andas knappt normalt än! Men lärorikt pass och börjar lära mig hur man handskas med starka hästar. "Tänk att du har en fågelunge i handen" lätt att säga för dom som inte suttit på Looke. Sedan höll det också på att bli en krock med Felix men det gick bra lyckosamtvis :)

Jag och Matilde fick borsta Bumling för han var smutsig som en lerpöl

Av Stella Menzies - 17 februari 2014 11:39

Vilken vårkänsla! Blå himmel och allt. Vet inte varför jag sitter inne...

Av Stella Menzies - 16 februari 2014 12:31

Det var jätte mycket folk. Flera flera flera... Men ingången var verkligen jätte cool. Nästan allt var uppbyggt i lego. När vi väl kom in fick killarna börja med att åka i små bilar och ta "körkort" Det tog lååång tid! Men efter det gick alla till Polar Explorer. Parkens snabbaste bergochdahl bana. Ja men herregud, det är ju Legoland. Det är ju för barn tänkte jag. Men ack vad fel jag hade. Det åkte jätte jätte fort. Jag skrek för mitt liv och jag fick verkligen panik och trodde typ att jag skulle dö på riktigt! Min pappa sa att han hörde mig skrika jätte mycket saker som jag inte ens minns. Det var heller inte särskilt lättande att se Adam till höger om mig med huvudet nerhängandes av farten. Jag trodde typ han hade svimmat så då skrek jag ännu mer!

Men hursomhelst är jag stolt över mig själv att jag åkte den. Även om jag aldrig mer kommer åka den igen :o

I kön. Nervösa som jag vet inte vad.

Aa ni ser ju lutningen på den.


Vi gick runt och åkte attraktioner under hela dagen och åt chicken nuggets :) det var verkligen super kul! Men mina favorit attraktioner var nog Viking river splash och Xtreme racers. I Viking river splash åkte man runt i en slags ring på vatten och i slutet så åkte man typ ner för ett "vatten fall" super kul! Och Xtreme racers var en bergochdahl bana som typ störtade rakt ner! Mer min smak. Liiite lugnare attraktioner :)

Vänta på del 3

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards