stellamenzies

Alla inlägg under februari 2014

Av Stella Menzies - 8 februari 2014 15:57

Av Stella Menzies - 7 februari 2014 17:54

Att sätta folk i fack är något som alla är väldigt bra på. Du hör dit och du hör dit osv. Men det jag inte kan förstå är när folk gör det efter någons klädstil. Aa men typ: aha du är emo då sätter vi dig där bland de andra och du är gangster då hamnar du där och dig ska jag vara lite rädd emot. För så säger alla för dom är så ju. Eller? Att liksom först sortera och sätta folk i grupper och sedan tänka att ALLA med den klädstilen är såhär och dom är såhär.

"Dum blondin" är ett uttryck tillexempel. Men det finns väl blondiner som är ursmarta? Det är kanske bara 10 - 20 procent som är rika blonda storstadstjejer men det är väl exakt lika många dumma brunetter och svarthåriga osv... Alltså bara ett uttryck som kan vara lite roligt men tror ni inte att det är lite jobbigt för den skalan som är lika "smarta" som alla andra och får kommentaren urkastad: du är en dum blondin bara föratt folk blir så påverkade av uttrycket. Visst, bara en småsak men ändå ett exempel.

Tänk inte att den personen kommer att bete sig på ett visst sätt pågrund av klädstil utan lär känna personen innan ni dömer. För tänk om personen är jätte snäll men ändå får höra kommentarer varje dag om sin klädstil. BARA pågrund av kläderna man har på sig. Men visst sedan finns det ju också folk som byter klädstil för att dom vill vara på ett viss sett också.

Men tänk innan ni dömer.


Puss alla fina bloggläsare :)

Av Stella Menzies - 6 februari 2014 21:27

Haha höll nästan på att somna idag på bussen hem. Såååå trött alltså. Ska vara utvilad tills imorrn så jag kan jobba hårt sista dan innan helgen och sedan ta det lugnt på fredagskvällen och sova till klockan 11 dagen efter. Ahhh då vet man att det är helg :)

Lite roligt för det märks att jag verkligen blir tonåring på riktigt. Känns som att jag blir typ bebis igen. Äter dubbelt så mycket som vanligt och sover till lunch typ... För typ 2 år sedan var det svårt att inte lämna sängen innan 8 men nu skulle jag utan problem sova 4 timmar till. Fast jag vaknar dock alltid med huvudvärk....

Av Stella Menzies - 5 februari 2014 21:18

Hoppas ni gillade bild inlägget över 2013. Och tänk vad bra 2014 kommer att bli?! Ännu mer bilder såklart. Inne i andra månaden på 2014. Inget dåligt har väl hänt än?

Nej alltså dom här bilderna är nog så oseriöst man ens kan komma men ja. Haha har inga ord men det var bara PÅ SKOJ

Av Stella Menzies - 4 februari 2014 13:03

( Har flera som jag inte tar med eftersom att bilderna är helt crazy)

Men jag vill minnas 2013 och det kan jag göra i bilder.

Hoppningen med Charlie

Ugglebråten

London

.........?.?.??...................................

Ännu mer Ugglebråten

..................???...............................

Danmark och Legoland

...?..................................................
....

Björkäng

..................................................
..........

Min älsklings katt <3


................................................
............

This is us + 1D world


................................................
............

Höstlovet

.......?..................................................

Tävlingen med Felix


................................................
............

Jul + nyår


2013 2013

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards