stellamenzies

Alla inlägg under oktober 2013

Av Stella Menzies - 30 oktober 2013 17:58

Tänkte ge mig på ett åsikts inlägg. Inte så lång men förhoppningsvis läsvärt! Jag vet att jag hade kommit på något bra att skriva om men jag har glömt bort :( så vad händer då? Inga idéer... Ett åsikts inlägg om skolan kanske?

Som de flesta tycker så tycker även jag. Skolan är bu och bä o blä. Ingen orkar gå upp eller så. Jag är exakt lika dan. Hatar skolan. Jag gillar vänner och sånt men orkar bara inte jobba! Visst, skolan är viktig och man lär sig bra saker osv. Läsa, skriva och språk är bra, räkna också till en viss del. Men varför Historia? Varför lära sig om saker som redan hänt? Alltså visst, det är bra att veta saker men att ha det som ett skolämne tycker jag är konstigt. Jag kan ta reda på saker själv om jag är intresserad. Och Idrott. Alltså visst det är kul men vad lär man sig? Lärarna säger att det är för att man måsta röra på sig och yada yada... Men varför inte ta saken i egenhand? Jag rör mig ändå. Även fast det mest verkar som att jag har mobilen i handen hela tiden hah. Men nej jag vet att jag måste vara ute och jag är det för jag mår dåligt annars. Fast det kanske bara är jag? Idrotten kanske hjälper andra med att röra sig och då är ju det såklart bra :) innan jag avslutar vill jag bara tycka om att hitta information. Förut var det välorganiserat och man läste i sina böcker. Men nu är det nätet som gäller och hur vet man då om man hittar felaktig information? Det förbluffade mig förra året för det var en elev som frågade om en sak och istället för att säga svaret som läraren visste så drog han ut ett blad från Wikipedia. Alltså va? Sen är läxor också blä och borde inte finnas men aja. Det här är lite så jag tycker och jag hoppas att ni håller med om lite saker. Fast om ni är lärare eller vuxna så skulle jag inte bli förvånad om ni inte tyckte likadant ;)

Ha det bra!

Av Stella Menzies - 30 oktober 2013 11:00

 Vill bara säga att det har gått 3 år med hästar, Alltså tre år sedan jag började rida. Faktiskt snart 4 år.


Här kommer några bilder från min Facebook


Dancing queen, Q var väl den häst jag fastnade för först. Jag var skötare på henne ett tag också. Jag red henne väldigt mycket i slutet, alltså innan jag började rida på nya stället. Jag har alltid tyckt att vi passar   



Erik gillde jag mycket men han stod ute på drögsta. Men sommaren 2011 hade jag honom på läger. På avslutnings tävlingen kom jag 2 a med honom i dressyren. Han är såååå mysig men jag har tyvärr växt ur honom nu.



Sedan Hidalgo. Han var min lilla hopphäst. 2 av 3 clearrounder som vi blev felfria på. Verkligen en underbar häst och hoppar som en gud. Han var min favorit väldigt länge.



Casper står också ute på drögsta. Jag har faktiskt bara tävlat honom. Men bra har det gått! 2 a 1 gång och 3 a 2 gånger. Jätte fin är han verkligen.



Fölskvi gillade jag verkligen! tilsammans vann vi våran första tävling tillsammans men längre hann vi inte. Hon blev såld... Har aldrig riktigt saknat en häst så som jag saknar henne. Tänk vad vi skulle kunna bli tilsammans!? hon var verkligen bäst. Älskar



Aladdin hade jag på ridlägret denhär sommaren. Tyckte verkligen om honom även fast han var lite busig ibland! Hoppar bäst och jätte enkelt så på han känner man sig faktiskt bra för en gångs skull! hah



Åhh Felix. Han är min nya favorit. Han älskar att arbeta och är jätte mysig i allt! har inget mer att säga om honom utan han är bara helt klart bäst på nya stället.   

              



Av Stella Menzies - 30 oktober 2013 09:37

Så om jag skriver mitt inlägg här så blir det som vanligt och så och nu skriver jag liksom så att jag kan visa er min nya "snygga" signatur snart. Okej här nere kommer den nu


 

Hoppas ni gillar den

Av Stella Menzies - 29 oktober 2013 22:40

Ligger i min säng och är döds trött. Nä men trött iallafall. Lång dag :). Tänkte berätta lite om Stockholms resan och så kommer det lite bilder längst ner också :) Bussen till Stockholm tog ungefär 1 timme och 30 minuter. Vet inte exakt men nåt sånt. I Stockholm bytte vi buss och åkte till tekniska museet. Vi hade bokad tid på spelutställningen så innan dess gick vi runt och kollade på andra saker där och fikade. Vi tog bussen tillbaka och sedan gick vi till Hovstallet (kungens hästar står där) för de hade öppet hus. Vi gick en tips promenad och kollade, klappade och pratade med hästarna. De var jätte fina! Och verkligen hur snälla och lugna som helst. Lite skillnad mot mitt ridställe ;) Det fanns en häst som hette Harry och han var urgullig, jätte lugn och snäll och min favorit. Sedan tyckte jag också om en häst som hade super lång tunga och slickade typ de som gick förbi. Haha :D efter stallet åt vi på McDonalds. Det blev ganska tidigt men. Efter Mcdonken hade vi två timmar att gå på stan. Vi kollade på typ allt ( bokstavligt) men fick en tröja med mig hem :) hem kom vi igen vid 8 ungefär så det blev bara att åka hem, ta något att äta och gå och lägga sig. Tyyyp. Men har verkligen haft det jätte bra. En lyckad Höstlovs dag :D gillar storstäder så. Fast Stockholm är inte bättre än London hah.

Snart kommer ett åsikts inlägg. Förhoppnings vis imorgon.
Godnatt

Stellsson

Fascinerad av blåa lampor! Japp sån är jag

Av Stella Menzies - 29 oktober 2013 09:58

Och lyssnar på musik! Vet att jag har skrivit ganska mycket om Stockholm och så hah men det är lixom skönt att åka någon stans och då blir det lätt att det är det man bloggar om. Men aa mer update under dagen kanske annars blir det på bussen hem :)

:)

Av Stella Menzies - 29 oktober 2013 08:57

Snart tar vi bussen mot Stockholm!

Av Stella Menzies - 28 oktober 2013 22:28

Fick William idag igen men det gick betydligt bättre denna gången! Vi red på volter och formade och sånt. Han var jätte fin :) i galoppen sprang han in i den i början men sedan när man hade fattat galopp några gånger så fattade utan att springa som en galning :) duktig kille. Han sökte sig neråt med huvudet också några gånger så det var bra! På fredag blir det rykttävling där ute.

Men hjälp haha när jag kollar noga på bilden så ser det ut som att sadeln är en miniatyr och mina ben är nästan som jockey sits. Dags att ta neeeer benen lite grann ;)

Imorgon blir det tidig uppstigning och sedan buss till Stockholm. Vi ska gå på museum, gå till hovstallet och McDonalds innan vi åker hem. Vi kanske hinner gå lite i stan också! Men godnatt

Stellsson

Av Stella Menzies - 28 oktober 2013 16:54

Snart bär det av till stallet! Guu vad det regnar! Är nog stormen som är påväg. Hoppas och tror vi får rida inomhus. Imorgon ska vi till huvudstaden. Stockholm. Vi åker dit med buss istället för tåg pga stormen. I London har de ju till och med fått stänga ner tunnelbanorna. Stackars alla miljoner som färdas med dom! Skriver sedan efter ridningen

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards