stellamenzies

Alla inlägg under november 2013

Av Stella Menzies - 23 november 2013 19:49

Som kanske några av er har märkt så är det 1D day (one direction) så ikväll direktsänder dom 7 timmar från 8-3. Det var därför jag har lite extra godis så jag ska få lite extra energi! Men tror inte jag klarar hela ändå men. Aja 7 timmar är ändå mycket så...

Av Stella Menzies - 23 november 2013 18:29

Som kanske några av er har märkt så är det 1D day (one direction) så ikväll direktsänder dom 7 timmar från 8-3. Det var därför jag har lite extra godis så jag ska få lite extra energi! Men tror inte jag klarar hela ändå men. Aja 7 timmar är ändå mycket så...

Av Stella Menzies - 23 november 2013 16:16

Saft, satsumas och även godis! Kan det bli bättre? Godiset ska hålla mitt humör uppe ikväll:) berättar mer om det sedan

Av Stella Menzies - 23 november 2013 13:37

Lördag och helg. Fööör skönt asså. Slipper skolarbetet i 2 dagar nu :D ganska mycket press har vi på oss i skolan. Läxor och prov på samma gång. Minns knappt ibland vad jag heter.... Men på förmiddagen var vi lite på stan och snart åker vi och handlar godis och lite sånt. Gotti :) Hoppas ni gillade inlägget igår! Jag la inte ner jätte mycket tid på det men lovar att det blir ett längre någon gång :)

Av Stella Menzies - 22 november 2013 22:40

Att våga vara sig själv och stå upp för en. Där sjunker självförtroendet för nästan alla tjejor.

Det där att man ska vara EXAKT som sin kompis eller någon annan, tänka EXAKT som dom och inte bjuda på sig själv. Sånt är bara skit och gör att självförtroendet sjunker från 100 till 0. Är man rädd för att andra ska tycka illa om en eller vadå? Varför inte bjuda på sig själv? Våga vara den man är. Varför tror ni att one direction lyckades bättre än justin bieber? Alla dom kan sjunga men det var det där lilla extra. Att stå upp för den man är.... Däremot att ha en förebild och härma den ibland är skillnad. Men att försöka vara en kopia och inte sticka ut i mängden tjänar man inget på. Absolut inget. Någonting vi tjejer måste träna på. Att våga vara sig själva helt enkelt. För det är ju oftast tjejer det handlar om. Killar med bra självförtroende finns det gott om. Bra där! Nää men att hela tiden måste tänka på vad man gör. Råkar skratta högt på bussen så alla hör tex. Men hjälp. Visa att du är en människa. Gillar att vara med sådana personer. Menar inte att man ska ha BÄSTA självförtroendet och gå runt och skryta om allt och inget, nä utan att bjuda på sig själv och stå upp för sig själv är vad allt handlar om. Tycker allt blir så stelt om man bara försvinner in i mängden. Våga bjud på en ny klädsmak. Våga skratta, våga tramsa dig :D Visa att du lever! Snälla tänk på detta. Jag är inte bra på att förklara budskap men tror ni fattade :) ni får ha det bra. Förresten, idag hade vi faktiskt ganska lugnt i skolan. Kollade på film hela förmiddagen och ritade hela eftermiddagen!

Godnatt och hejdå

Av Stella Menzies - 21 november 2013 21:27

Ingen bloggning idag men har gjort andra saker. Lämnade er med ett långt inlägg igår kväll istället. Godnatt

Av Stella Menzies - 20 november 2013 20:12

När det går dåligt, när det går bra ... Har tänkt lite på sådant. Aa men på tex en tävling, om man har folk som peppar en hela tiden så tycker jag det går bättre. När man inte får jätte mycket utan ett lycka till av EN person då känns det ju faktiskt lite som att aa resultatet blir kanske en slump. Man blir lixom inte lika peppad och taggad då.

Har 2 exempel eller några stycken om jag ska vara helt ärlig. Alltså exempel som hänt mig.

Jag tävlar i en sport. Ridning. Sporten jag älskar! Sporten jag brinner för (om man nu får säga så.......) När man tävlar i ridning finns det ju några olika sätt att tävla. Hoppning är det jag tycker om. Man blir jätte taggad när man ser hindret. Pirrar i magen när man hoppar högt osv. Men det krävs TÅLAMOD. Mycket. Vilja och självsäkerhet. Därför är just detta ett super exempel.

TVÅ PEPPNINGAR: gången då jag vann med Fölskvi och kom tvåa med Casper. Det kan ha varit att jag hade tur eller bara gjorde min grej. Men det jag minns väl var peppningarna i bakgrunden. Heja heja! De två som stod på banan. Flaggaren och fotografen. De pepprade mig otroligt. Sedan gick jag och vann! Man blir ju så glad inombords! Kom igen nu! Detta klarar vi, detta är kul. Den känslan alltså..... Sedan när jag tävlade på Hidalgo andra gången. Kom snett på ett hinder och Hidalgo stannade. Men aja det är så det är fick jag i tanken då. Och ja samma där. Undra varför det blev så. Jo jag hade min ridlärare som hejade på mig, startade applåderna när vi var klara. Pepp pepp pepp. Bet ihop och körde en runda till och blev felfri :) har även hänt några gånger att ja detta gick ju lite sådär. Hade jag verkligen pepp i bakgrunden då? Eller fick jag bara ett lycka till och det glömde jag bort sedan när jag hoppade?

Jag tror MYCKET handlar om pepp pepp pepp och självkänsla för att lyckas:) inte bara pepp utan lite vad som helst egentligen. Men har man det i huvudet när man kommer ut på banan så betyder det mycket. Att det också får ta plats när man har typ 100 andra saker i huvudet. Lite sånt.

Och ja det var det inlägget. Hoppas ni hänger med och kanske håller med. Ha de bra! :)

Av Stella Menzies - 20 november 2013 17:06

Det här är jag


Hej jag heter Stella och är en 13 årig directioner. I min blogg får du följa mitt liv men framförallt mitt största intresse: RIDNING

stella@tyfonmail.se

Fråga mig något

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Något speciell ämne du letar efter?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

puss-o-kram-skum-banan

Här är alla välkomna!  

Mina djur

SOFIA


Sofia är min fina svartvita katt som jag har haft länge! Bästa katten ever!

 

Tyson

Tyson är inte bara min katt men han är väldigt kelig. Han är svartvit. RIP Tyson Honungskaka Skeppet Vasa. Du är såå saknad

 

Charlie

Charlie är min kanin som jag fick i höstas. Han är en blandning mellan lejonhuvad vädur och dvärgkanin. Han är jätte duktig på att hoppa och tycker det är kul!

 

Bumling

Bumling är världens finaste häst som jag ville ska få vara med på min blogg ett tag!     


Ovido - Quiz & Flashcards